Friday, February 22, 2013

Batch '95 Gathering

Greetings readers,

It's already 22nd of February which is, rasa nya dah terlambat nak post something pasal benda yang dah lepas. But, who says we can't flashback those sweet memories?
Well, some of my friends might still remember our Freedom Party yang aku buat kat rumah, masa tu tahun 2010 which is lepas PMR. And that's why it is so called 'freedom' party.
So, memandangkan SPM dah lepas, my friends requested, especially Harris, "Anis, bila nak buat party?" and Tasha asal boleh je asyik nak tanya, "Anis..cepat lah buat party. Dah lama seh tak jumpa geng kita semua."
And at last I decided to make the history repeat itself. But this time, bukan lagi Freedom Party tapi Batch '95 Gathering. Masa tahun 2010 tu, i called it party sebab memang ala-ala party liar dah *gelak jahat*
Dengan barbeque, tergelak sana-sini, and huru-hara habis lah rumah aku masa tu. Tapi untuk kali ni, nak bagi sopan sikit, buat lah gathering.
First, discuss dengan AJ tarikh nak buat gathering tu and finally we set it on 8th of February.
Then, there goes all the complicated things went into my head.

'Siapa je nak invite?'

Well obviously, aku jemput semua kawan-kawan yg sebaya and of course, it's the Batch '95 Gathering kan. Kebanyakan nya yang datang malam tu semua student TBS la, tapi ade je dari TTJ, Sains Rembau, and Syed Idrus which is Syirah. Nasib baik SMK Syed Idrus ade wakil. Kalau tak, grrrrr! haha! Eh but why ade batch-batch lain pulak masa malam tu? Well, AJ invited his friends too so malam tu most of yang datang tu batch '95 la tapi ade je batch '94 yang datang. And paling lambat balik batch '94 lah. Lepas je kawan-kawan aku semua balik, boleh lagi lepak dgn shabir, faiz, nafis, iman, and all the boys kat luar, discussing about how's their studies going on..senang ke susah ke, result exam diorang semua. And guess what? That night Faiz takut kan aku.

Faiz : Eh Anis, kau nak ambik medic ke?
Aku : Tgk la result mcm mana. Tapi mmg tu la yg aku target.
Faiz : Tak yah la Anis, medic susah gila. Sumpah aku cakap medic susah
Aku : No pain no gain
Faiz : Kau ambik la finance ke economics ke
Aku : Kau nak ambik ape lepas ni?
Faiz : Aku nak ambik medic
Aku : Kata susah?
Faiz : Aku try lah..
Aku : Okay fine. Aku pun nak try jugak.
Faiz : Hahahahaha. Okay Anis, okay okay

'Mcm mana nak invite?'

Mula-mula confuse jugak la, nak jemput diorang ni semua mcm mana. Dah la masing-masing suka tukar nmbr phone. Kalau aku text pun bukannya semua nak reply. Semua nak save kredit, mesej boyfriend and girlfriend masing-masing. So, first thing first, aku invite semua through FB. Create an event, then buat penerangan sikit pasal event tu which is, ini yg aku tulis kat wall event tu, 'To all my beloved friends of batch '95, I would like to invite u to my home on this coming 8th of February for a gathering party. Kindly pls response and let me know whether u can or cannot join it. Hoping to meet all of u in the venue ;)
P/S : You can wear anything that u love to.' Well a big thanks to Facebook sebab kalau tak, confirm aku mati akal tak tau nak jemput diorang semua mcm mana.

'Menu ape nak bagi diorang makan ni?'

Menu untuk malam tu adalah...jeng jeng jeng, dgn tema WESTERN STYLE. Roasted lamb with black pepper sauce, Mushroom soup with garlic bread, crispy chicken nuggets with thousand island, fried cocktail sausage, mash potatoes, singapore fried mee hoon, and mixed fruits. Actually, AJ and aku memang dah lama plan menu western style ni. Kitorang nak poyo sikit konon nya malam tu ala western lah. KONON NYA :P Tapi menu tu semua bukan masak sendiri yer. Mama dengan aku tak rajin nak masak makanan dalam kuantiti yang banyak ni..hehe. So kitorang order je. Kitorang order makanan tu semua untuk 80 orang makan. And guess what? Malam tu, seriously semua makanan habis licin-licau. Takde berlaku apa-apa pembaziran makanan lansung. Mula-mula AJ and aku ingat 80 orang tu too much, tak kan la sampai 80 orang nak dtg. Tapi bila pikir balik, aku tau kawan-kawan aku semua sayang aku kan :P Pffffttt, so aku tau yang korang confirm datang punya lah. That's why kitorang order makanan untuk 80 orang and alhamdulillah habis. Orang catering tu siap boleh pergi balik kedai dia, goreng mee lagi sebab dia tengok semua makanan dah habis and ade lagi kawan-kawan aku yang baru datang. Bagus pakcik catering tu. Thumbs up!


'Nak suruh diorang pakai baju ape ni?'

Baju adalah freestyle. Korang nak pakai ape pun pakai lah. No specific rules on the attires.

You know what was the best part of the gathering? Well kawan-kawan lama aku from Gemas datang. Seriously i didn't expect them to come sebab Gemas dgn Tampin, nak kata dekat sangat tu tak lah, tempuh onak ranjau duri berliku kan nak sampai. *eh yeke? And macam yang aku kata kat 'dia', dari Gemas nak datang Tampin tu macam ambik flight dari Malaysia pergi Russia, lepas tu dari Russia balik Malaysia, lepas tu ambik flight lagi, dari Malaysia pergi German pulak, lepas tu balik Malaysia, then baru sampai Tampin. *melampau kan perumpaan aku*
Tapi suprisingly, irfan texted and kata, 'Wey Anis, aku dengan Emy confirm datang.' and I was like, biar betol??? So excited! Yela, dah lama tak jumpa diorang kan..
Emy yang drive malam tu, Nad, Nadia, and Dayah pun datang jugak. Malam tu dah mcm gathering 6 Ceria pulak *flashback zaman sekolah rendah kat sktar dulu*
Kitorang punya gelak malam tu memang tak boleh bla.. Irfan haihh..asal boleh semua benda nak buat bahan gelak.
Air mineral pun dia boleh buat bahan. Even lipgloss aku yang berkilat malam tu pun dia bahan, "Cantik la lipstick kau Anis." And percayalah masa tu rasa mcm nak baling kerusi je kat irfan. Ishhh!
But anyway, we had fun together. Rasanya diorang yg banyak buat aku gelak malam tu. Thanks guys, know that i love u guys so much :)

Yea, here u go. All the pictures. Enjoy!





























Till the next entry. Assalamualaikum :)

PostScript: Happy 18th Birthday Hazirah!

No comments:

Post a Comment